Zápis do 1. ročníku
Informace k zápisům do ZŠ pro školní rok 2024/2025
Registrace žáků k zápisu do ZŠ na Praze 11 a generování žádostí probíhá od 1. 4. 2024 na stránce:
https://zapisdozs-praha11.praha.eu/
Rezervace termínu na ZŠ K Milíčovu lze udělat od 1. 3. 2024 na stránce:
https://zsmilicov.reservando.cz/#!/bookings/full/3475/2024-04-10
Fyzické zápisy budou probíhat ve dnech 10. – 11. 4. 2024, ve středu 10. 4. v čase 8.00-11.40 pro registrované, 14.00 – 17.00 pro registrované i neregistrované, ve čtvrtek 11. 4. v čase 8.00-11.40 pro registrované, 14.00 – 16.00 pro registrované i neregistrované.
Zápisy budou označené v přízemní chodbě u hlavního vchodu do školy.
Zápisy pro žáky z Ukrajiny budou také probíhat v tomto termínu.
Dítě bude automaticky zařazeno do klasické třídy.
Pokud má zákonný zástupce zájem o zařazení dítěte do třídy s bilingvním vzděláváním nebo s programem Začít spolu,
zapíše to při elektronickém zápisu do kolonky „poznámky“.
Pro zjištění spádové školy můžete použít tuto mapu:
Schůzka pro budoucí 1. třídy se uskuteční ve středu 26.6. 2024 v 17.00.
K zápisu se přihlašují:
- děti, které k 31. srpnu 2024 dovrší šesti let, tzn. děti narozené od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018
- děti po odkladu školní docházky pro rok 2023/2024
- děti narozené od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2019, pokud splní zákonem stanovená kritéria („nešestileté děti“).
Kritéria pro stanovení pořadí přijetí dětí
Hlavním kritériem pro přijímání dětí je místo trvalého pobytu v příslušném školském obvodu základní školy stanoveném obecně závaznou vyhláškou hl. m. Prahy.
https://www.praha11.cz/cs/mestska-cast/skolstvi/zakladni-skoly/spadove-oblasti-zakladnich-skol.html
Kritéria pro přijetí žáků do prvních tříd budou uplatňována v následujícím pořadí:
- Trvalý pobyt dítěte ve spádové oblasti základní školy,
- Trvalý pobyt dítěte v dané Městské části Prahy 11, jehož sourozenec se v základní škole již vzdělává (v době zápisu v 1. – 8. ročníku),
- Trvalý pobyt dítěte v dané Městské části Praha 11,
- Trvalý pobyt dítěte v jiné městské části, jehož sourozenec se v základní škole již vzdělává (v době zápisu v 1. – 8. ročníku),
- Trvalý pobyt dítěte v jiné městské části,
- Trvalý pobyt dítěte mimo hlavní město Praha.
V případě splnění zadaných podmínek více uchazeči v jednotlivých kritériích (než kolik umožňuje kapacita ZŠ přijmout) budou uchazeči losováni pod přidělenými registračními čísly.
Program Škola pro vzájemné porozumění (klasické třídy)
Od roku 1991 se stala školou s rozšířenou výukou jazyků – kromě tříd se standardní výukou máme třídy s rozšířenou výukou jazyků. Žáci se učí od 1. třídy první světový jazyk a od 6. třídy je přidáno studium druhého světového jazyka. Vyučujeme němčinu a angličtinu. Německá konverzace je poskytována rodilým mluvčím.
Program Začít spolu
(v mezinárodním označení Step by Step)
představuje alternativní pedagogický přístup, který je orientován na dítě. Spojuje v sobě moderní poznatky pedagogické a psychologické vědy s osvědčenými vzdělávacími postupy, k nimž se pedagogika v průběhu svého vývoje dopracovala.
V České republice je tento program realizován od roku 1996 na prvním stupni základních škol. V současné době funguj tento program ve více než 30 zemích světa.
Hlavní principy
Aktivní zapojení dítěte
Vytváříme takové prostředí, kde hlavním iniciátorem aktivity je samo dítě. V procesu učení vycházíme z vlastních zkušeností dětí a dáváme jim prostor k objevování, hledání vlastních cest a učení se prožitkem. Rozvíjíme spolupráci dětí a jejich vzájemné učení. Největší váhu v hodnocení dítěte přikládáme jeho sebehodnocení.
Společné vzdělávání pro všechny
Podporujeme diverzitu, protože ji vnímáme jako nedílnou a cennou součást naší společnosti. Respektujeme potřeby všech dětí s ohledem na sociální či etnický původ a úroveň aktuálních schopností. Můžeme tak budovat vzájemnou důvěru, respekt a spolupráci.
Učíme se v souvislostech
Učení není pouze vědomý proces získávání informací ve škole, ale přirozenou součástí každodenního života ve světě, kde vše je vzájemně propojeno.
,,Proč?” je jednou z nejpřirozenějších dětských otázek. Vytváříme takové prostředí, které podněcuje zvídavost, učí děti se ptát, uplatňovat své vlastní zkušenosti a dávat si věci do souvislostí.
Rodiče jsou vítanými partnery
Rodiče jsou u nás více než vítanými partnery a mohou se dle svých možností aktivně podílet na chodu škol(k)y. Propojení škol(k)y a rodiny přináší dětem, rodičům i vyučujícím pocit bezpečí, možnost otevřeně komunikovat a společnými silami snižovat překážky v učení dětí.
Orientace na dítě
Pohoda dítěte, dobré mezilidské vztahy, radost z objevování a udržení vnitřní motivace jsou pro nás základním předpokladem k učení (se). Proto vytváříme pozitivní atmosféru, ve které děti chtějí zkoušet nové věci, chybu berou jako příležitost pro další učení a mohou být samy sebou.
Program Bilingvního vzdělávání
Dvojjazyčná výchova by měla probíhat přirozeně. Proto s rodiči úzce spolupracujeme. Žáci se učí němčinu hravým způsobem již od 1. třídy. Snažíme se dětem zprostředkovat německý jazyk tak, aby to odpovídalo jejich věku a možnostem – pomocí pohádek, písniček, her nebo německých zvyků.
Od 3. třídy mají žáci 3 hodiny německého jazyka a 2 hodiny anglického jazyka týdně. Němčinu žáci používají i v rámci jiných předmětů: výtvarná výchova, člověk a svět práce – 1 hod. týdně; hudební výchova, člověk a svět práce – 0,5 hod. týdně.
Ve třídách vyučují vysoce kvalifikovaní učitelé, učitelé německého jazyka se zkušenostmi ze zahraničí.
Žáci se účastní různých soutěží (např. školního kola Olympiády v Nj, jazykové a fotbalové soutěže ve spolupráci s Goethe Institutem, FAČR a česko-německou fotbalovou školou; soutěží pořádaných nakladatelstvím Hueber a Klett, Spolkem germanistů a učitelů Nj, Deutsche Schule v Praze) a každým rokem jezdí na výlety a na žákovské výměny do Německa (Zschocken v Sasku, Wunsiedel v Bavorsku) a do Rakouska (Vídeň, Salcburk).
Na školní vzdělávací program bilingvy v 1. – 5. třídě navazuje kontinuálně výuka Nj na 2. stupni tak, aby žáci 8. nebo 9. tříd mohli bezplatně skládat mezinárodně uznávanou jazykovou zkoušku Německý jazykový diplom, stupeň I. (Deutsches Sprachdiplom Stufe I. (DSD).